Ako si sa dostal od klasického konzumenta módy k resellingu?
Vždy mi záležalo na tom, čo si na seba oblečiem a ako vyzerám. Nosiť štýlové a kvalitné kúsky oblečenia je moja záľuba, je to však finančne náročné hobby, obzvlášť pre mladého človeka. Ako 14-ročný som začal vnímať, že po značkách, ktoré som sledoval a nosil, je väčší dopyt, ako bola aktuálna ponuka. Išlo o limitované edície vyrábané v obmedzenom počte kusov a tu vznikol priestor na ďalší predaj. Prvé peniaze zarobené na letnej brigáde som investoval do trička značky Supreme, ktoré som následne predal. Získal som na ňom približne 30 eur a peniaze som použil na ďalší nákup oblečenia. Tento proces som opakoval, až kým som nezistil, že sa z toho dá vytvoriť fungujúce podnikanie. Oblečenie som na začiatku predával cez skupiny na Facebooku a skladoval ho vo svojej detskej izbe. Postupne som kupoval čoraz viac oblečenia, ktoré postupne zaplnilo asi každú voľnú izbu v dome mojich rodičov.
Kto sú tvoji známi klienti?
Jedným z mojich prvých známejších klientov bol Yaksha, ktorý mal v tom čase kreatívne priestory v Bratislave, kde sa zoskupovali umelci a interpreti. Rozhodol sa podporiť ma a poskytol mi jednu z miestností. Bolo to niečo ako showroom, kde som mal možnosť prvýkrát odprezentovať klientom svoj tovar. Postupne sa moja klientela rozrastala a s ňou aj môj biznis. V tom období som predával oblečenie aj Momovi, ktorý ma spomenul vo svojom videoklipe „Ja som Bratislava“, vďaka čomu ma začalo registrovať viac ľudí. Dnes u nás nakupujú rôzni umelci, interpreti, športovci, ľudia zo šoubiznisu... Rytmus, Separ alebo Dominika Cibulková patria medzi tých, ktorým nerobí problém dopriať si akýkoľvek kúsok, ktorý ich zaujme.
Aký bol prvý hype kúsok oblečenia v tvojom šatníku?
Určite Supreme. Za prvé zarobené peniaze som si vždy kúpil nové Supreme oblečenie. Vždy ma bavilo vyhľadávať funkčné kvalitné kúsky, ktoré môžem nosiť každý deň. Dodnes si pravidelne kupujem niečo od Supreme z každoročnej kolekcie.
Do ktorej vychytávky si investoval naposledy?
Do niektorých kúskov z poslednej kolekcie Balenciaga (jar/leto 2023). Páčia sa mi ich strihy a nápady, ktoré priniesli za posledné roky. Čisté veci bez loga z kvalitného materiálu a s dobrým strihom sú veci, do ktorých rád kedykoľvek investujem.
Zmenil sa dopyt po značkách od prvých rokov resellingu?
V období, keď som začal resellovať, boli určite v popredí street- wearové značky ako napríklad Supreme, Palace, Bape, Off-‑White. Boli momenty, keď bolo takmer nemožné zakúpiť najnovšiu kolekciu od Supreme. Dnes je ponuka značiek a produktov vo svete naozaj široká, čo znamená, že rastie aj konkurencia medzi značkami. Resellovať sa dajú povedzme pre širšiu verejnosť menej známe značky ako napríklad Trapstar, Gallery Dept., Sp5der, Corteiz, Kanto Starter a podobne. Tieto svetové brandy majú momentálne slušný hype a klientelu, ktorá je ochotná zaplatiť nemalé peniaze.
Čo považuješ v súčasnosti za najväčší trend v oblečení, teniskách a doplnkoch?
Veľa značiek sa opäť vrátilo do širokých strihov, baggy nohavíc, chunky sneakers (teda väčšie, oblejšie siluety topánok). Rastie aj popularita športových dizajnov slnečných okuliarov. V poslednom čase sa stalo obľúbené aj takzvané distressed/destroyed oblečenie (teda naschvál zničené a roztrhané kúsky), ktoré nájdeme aj v kolekciách Balenciaga alebo Vetements. Niektoré značky si berú inšpiráciu priamo z ulíc, takže ani ten bezdomovec na ulici nemusí byť úplne bezdomovec. (Smiech.)
Ktoré trendy sú už totálne OUT a mali by zmiznúť z ulíc?
Je to, samozrejme, môj subjektívny pohľad, ale za mňa by to boli FILA retro tenisky. Namiesto nich by som odporučil modely od New Balance, Asics alebo Salomon. Maskáčové legínsy v kombinácii s krikľavým oblečením – neviem, či to bol relevantný trend, ale som rád, že postupne mizne.