Reklama

Slovenská značka starostlivosti o pleť aj telo - vychádza z lásky ku kráse a prirodzenosti

Reklama

redakcia EVA

Redakcia EVA

Viera Ondríková spojila svoje poznatky zo zdravotníctva s nadšením pre prirodzenú krásu a so skúsenosťami s priamou prácou s klientmi a ich reálnymi problémami.

Pred viac ako 25 rokmi si otvorila Viera Ondríková prvý kozmetický salón, ktorý postupne prerástol až do kliniky krásy. Okrem toho v roku 2011 odštartovala výrobu vlastnej kozmetickej značky Facederma, ktorá dnes zahŕňa produkty na pleť, pery, vlasy, ale aj riasy a obočie, a to s dôrazom na vysoké množstvo prírodných zložiek. 

Začiatky podnikania sú málokedy jednoduché a po čase ľudia, ktorí už dnes stoja za silnou značkou, na ne radi spomínajú. Čo vám napadne, keď sa povie zrod Facedermy?

Bolo to v roku 1999, syn bol vtedy ešte malý a každý jeden krok som konzultovala s manželom. Cítila som pri ňom pevnú podporu, to on mi spoluvytváral prostredie, v ktorom som mohla realizovať svoje vízie a ciele. Dnes sú už obaja neodmysliteľnou súčasťou našej rodinnej firmy. Samozrejme, na začiatku sme nemali peniaze a aj tie, čo boli, šli na zariadenie malinkej prevádzky v centre mesta. Hľadala som priestor, kde by som stretávala množstvo ľudí a budovala vzťahy s potenciálnymi klientmi. Vedela som, že nebudem musieť naháňať reklamu, lebo sa odprezentujem prácou, a tak klientom ukážem svoju kvalitu. Vždy som rozmýšľala, ako podnikať, ako riešiť problémy, ktoré nastali, ako sa postarať o seba, rodinu, firmu a neskôr aj o tím. Rozmýšľala som, ako zo seba ponúknuť viac a ako to premeniť na produkt alebo službu, ktorú zákazník chce a vyhľadá.

Zdroj: archív Viera Ondríková

Za svojou kozmetikou, ktorú navrhla pre pokožku Sloveniek, si stojí.

Boli ste jednou z prvých, ktorá na slovenský trh priniesla kozmetické značky zo zahraničia. Zrejme ste vždy chceli byť o krok vpred a za inšpiráciou ste veľa cestovali.

Začínala som s nemeckou kozmetikou a Nemci ma vytrénovali. Chodila som na rôzne zahraničné školenia, do výroby, na výstavy… Jednoducho všade tam, kde som cítila, že by ma to mohlo posunúť ďalej a kde som sa mohla učiť. Hľadala som inšpiráciu a cestovala som za ňou po celom svete. Vychytávala som novinky a nové trendy, lebo som doma chcela ponúknuť niečo iné. Keď chcete podnikať, musíte ponúknuť niečo, čo ostatní štandardne nemajú, pretože to potom máte jednoduchšie. Hoci na začiatku je zložitejšie presvedčiť sa o kvalite a účinnosti danej látky. Do istej miery to musíte cítiť, že ten či onen produkt má zmysel priviezť, no takisto musíte mať vedomosti a napríklad poznať jeho zloženie. Trendy v zahraničí sa momentálne veľmi odvíjajú od modernej vedy a využiteľnosti chemických poznatkov v kozmetike, čo vnímam ako posun vpred. Lebo veda a chémia má odpovede na to, čo telu uškodí a čo nám môže priniesť zdravie a krásu.

Čo to bolo vo vašom prípade? Ktorý produkt bol ten prvý – revolučný?

Na jednom veľtrhu v Nemecku som našla rastové sérum na riasy a obočie, ktoré dovtedy vôbec na Slovensku nebolo. Páčilo sa mi, že jeho efektom by sa dali nahradiť umelé mihalnice. Som za prirodzenú krásu a prirodzené, neinvazívne riešenia. Chcela som však viac – niečo výnimočné, niečo, čo by nebolo len odpoveďou na požiadavky trhu, ale skutočným posunom vpred.Preto som sa spolu s tímom odborníkov rozhodla prísť s vylepšeným zložením, ktoré bude nielen účinnejšie, ale aj jemné a vhodné pre citlivú pokožku. Táto cesta nebola jednoduchá, ale vedela som, že to stojí za to. Chcela som sa oddeliť od konkurencie a dokázať, že počúvanie zákazníkov je základom úspechu. Pretože len vtedy, keď načúvame skutočným potrebám žien, dokážeme vytvoriť niečo, čo má zmysel.

Viete dnes povedať, čo vo vašom podnikaní bolo ono povestné zlo, ktoré sa premenilo na dobré? Ak teda naozaj platí, že všetko zlé je na niečo dobré…

Možno to vyznie zvláštne, ale milujem aj pády. Mám rada, keď mi niekto povie, že sa niečo nevydarilo, lebo aj chyby nás posúvajú vpred, na ceste za úspechom. Prekonávať výzvy je pre mňa stále dôležitejšie, než kráčať po ceste, ktorá sa nekľukatí. No najhoršia skúsenosť pre mňa osobne bola asi tá, keď nás niekto, s kým som úzko spolupracovala, začal kopírovať. No nechcela som sa súdiť, nechcela som sa dať stiahnuť do negatívnej energie, vnímala som to ako zrkadlo svojich chýb, poučila som sa a opäť som sa vďaka tejto skúsenosti dokázala posunúť vyššie.

Zdroj: archív Viera Ondríková

Tvárou slovenskej kozmetiky od Viery Ondríkovej je aj Lucia Hablovičová.