Foto: Shutterstock
#Krása

Ploché bruško ešte TOTO leto: Ak prestanete robiť hrubé chyby, nafukovačka z pása pôjde dolu!

Foto: Shutterstock
#Krása

Ploché bruško ešte TOTO leto: Ak prestanete robiť hrubé chyby, nafukovačka z pása pôjde dolu!

12.7. 2020 10:35 Oblasť bruška odzrkadľuje našu životosprávu veľmi viditeľne. Keď máme nesprávnu výživu, stres, málo pohybu alebo jeme veľa sladkostí, tuk sa nám ukladá v pásovej zóne a to okamžite!

Sledujte, čo a kedy jete. Každý deň vyraďte z jedálnička jednu škodlivú vec. Napríklad rýchle občerstvenie, dresing v šaláte, sladké kalorické bomby, sladené nápoje či alkohol. Jedzte viac malých porcií denne namiesto veľ kých hlavných chodov. Keď sa cítite sýta, nedojedajte už porciu. Aby ste predišli prejedaniu „zo slušnosti“, objednávajte si polovičné menu.

Proteínové jedlo si dajte medzi 15. a 16. hodinou. Vyberte si medzi nízkotučným syrom, mandľami, vaječným bielkom, hydinovou šunkou alebo odtučnenými mliečnymi výrobkami. Pomôžu vám získať svaly a ubrať tuk. Sú veľmi užitočné pri chudnutí, lebo výborne zasýtia, dodajú energiu a zrýchlia metabolizmus.

Na rozdiel od cukrov, telo si z nich nerobí tukové zásoby. Takýto snack nevynechajte. Je dôležitý na látkovú výmenu a udržanie hladiny cukru v krvi. Aby sa aj inzulín udržal v nízkej hodnote a neukladal tuky okolo pása.

Podľa flexitariánskej metódy je dôležité dlho a dôkladne prežúvať jedlo. Správne zažívanie sa začína v ústach, dôkladne rozžuté jedlo menej zaťažuje žalúdok.
Zdroj: Shutterstock

Jesť by ste mali každé 3 – 4 hodiny, aby nekolísala hladina cukrov. Pri intenzívnych diétach je efekt chudnutia krátkodobý. Organizmus sa začne pripravovať na nedostatok tak, že si hneď po „hladovke“ urobí zásoby tuku a takto dochádza k jojo efektu.

Zdroj: Redakcia Eva
autor:  Romana Kalická