Nielen na dvor
Keď už je reč o fenoméne ugly shoes, nesmieme obísť kontroverzné crocsy. Spoločnosť Amazon Fashion Europe priniesla správu o tom, že top predajcom obuvi sa stala značka Crocs, ktorá sa tešila zvýšenému záujmu už počas pandémie, no v uplynulom roku jej v Amazon rebríčku patrilo v rámci najrýchlejšie rastúcich brandov druhé miesto. K najobľúbenejším patril model crocsov so zateplenou vložkou, aby ste sa nemuseli pohodlia vzdať za žiadneho počasia. Môžeme si o crocsoch myslieť, čo chceme, no faktom je, že len máloktorému typu obuvi sa za 20 rokov existencie podarilo tak efektívne rozdeliť spoločnosť na skalných fanúšikov a neústupčivých hejterov. Dokonca odkedy značka nadviazala spoluprácu s módnym domom Balenciaga, z jej takmer 500-eurového modelu sa stal hit a presunul crocsy z dvora a záhrady rovno na móla. A to napriek tomu, že v rámci popularity v rebríčkoch Lyst klesla značka Balenciaga o sedem miest. Mimochodom, ako tvrdia módni experti, aj v prípade ugly shoes platí, že dizajnérske spolupráce predávajú. Crocsy tak prešli okrem Balenciagy rukami návrhárov aj celebrít. Spomeňme napríklad speváčku SZA, dídžeja a producenta Dipla, Justina Biebera alebo z dizajnérov Christophera Kanea, Salehe Bemburyho, Kurta Geigera, Veru Bradley či Barneys New York.
Primabalerína
Medzi 10 najhorúcejších produktov roka sa podľa stránky Lyst dostalo až 5 konkrétnych modelov topánok. A ani jeden z nich nedisponuje podpätkom. V top 10 sa tak ocitli spomínané dreváky Boston, tenisky Adidas Samba, mokasíny Gucci 1953, papuče Ugg Taz a balerínky Miu Miu. Bola to práve talianska značka, ktorá sa postarala o zmŕtvychvstanie balerínok a nástup #balletcore trendu na TikToku. Len pre informáciu, Miu Miu slávi v rámci Y2K estetiky svoj veľký comeback – stačilo uviesť na trh rozporuplnú mikromini, ktorá minulý rok uchvátila všetkých od Hailey Bieber cez Chiaru Ferragni až po Palomu Elsesser a nový boom bol na svete. Ale späť k balerínkam. Tie od Miuccie Prady za sedemsto eur si vygenerovali až 1 100 % nárast vo vyhľadávaní a balerínky všeobecne doslova prevalcovali sociálne siete. Podobný scenár ako v prípade Miu Miu sa udial aj pri najbalerínovskejšej značky sveta, Repetto, ktorá sa preslávila svojou prvou celebritnou klientkou už v 50. rokoch, keď vyrobila baleríny na bežné nosenie pre Brigitte Bardot. A odkedy ich nosí Kate Moss, Karlie Kloss, Lily Rose Depp alebo Sienna Miller, francúzska značka, pôvodne určená tanečniciam, nestíha pokryť dopyt po svojich modeloch. Či už ich milujete, alebo ich považujete za najneatraktívnejšiu obuv, #balletcore bude hrať túto sezónu prím. Dáte mu šancu?