×
#Krása

Kozmetika hviezd: Čo majú spoločné Rihanna, Kylie a Lady Gaga?

22.4. 7:34 Čo mesiac, to nový celebrity brand. Influenceri a áčkové hviezdy nás zásobujú zaručene fantastickými beauty vychytávkami, na ktorých výrobu osobne dohliadali a ktorým vďačia za pleť bez jedinej vrásky. Kúpite si? Tak určitééé.

Kedysi sme sa mohli k celebritám priblížiť buď tak, že sme žiadali o autogram, pristihli ich kdesi na premiére alebo – a to sme už v beauty sfére – sme si kúpili parfum s ich menom. Britney Spears. Kylie Minogue. Céline Dion. 50 Cent. Ikonické vône, ktoré nás zruinovali podstatne menej ako vysnívaný Chanel, na nás vyskakovali z každej drogérie a ponúkali možnosť byť tak trochu so „svojou“ hviezdou v spojení. Lenže, bola to práve Kylie Jenner, ktorá prišla v roku 2015 s fenomenálnym nápadom na vlastnú líniu rúžov. Takú, ktorú jednoducho stačí odpromovať na sociálnej sieti a počkať si na výsledok. Jej debutová kolekcia Kylie Lip Kit s rúžom a kontúrkou sa vypredala za pár sekúnd, ešte skôr, než stihol pre enormný záujem padnúť celý e-shop. Z osemnásťročnej modelky sa v priebehu minúty stala vďaka postu na Instagrame milionárka a jej plán začali rýchlo kopírovať aj ďalšie hviezdy.

Ešte stále máme v čerstvej pamäti boom, ktorý spôsobila Rihannina beauty značka Fenty dva roky po úspechu Kylie Cosmetics. Okrem toho, že Rihanna nasledovala príklad Kylie, bola priekopníčkou v spôsobe, akým sa brand priblížil masám potenciálnych zákazníkov. Fenty bola inkluzívna, ponúkala široké spektrum výrobkov pre všetky odtiene a typy pleti, nebála sa otvárať aj pálčivé témy. Followeri mohli otvorene diskutovať o všetkom, hodnotiť v reálnom čase svoje skúsenosti s kozmetikou, dávať tipy, ako zlepšiť výrobok, čo zmeniť na textúre či vôni. Konečne značka, ktorá svojich zákazníkov počúvala a dokázala promptne reagovať na ich potreby. Aj vďaka tomu len za prvý rok svojej existencie na trhu zarobil brand Fenty vyše pol miliardy dolárov.

Rihanna sa stala miliardárkou vďaka svojej kozmetickej značke Fenty Beauty.
Zdroj: https://www.instagram.com/p/Cciibk2ugnF/

Manufaktúra na sny

Zaujímavé je, že podľa expertov, hoci sa to možno na prvý pohľad nezdá, sú mnohé beauty brandy celebrít predurčené skôr na krátkodobý úspech alebo rovno aj neúspech. Médiami prepieraná a na súdy ťahaná Jessica Simpson tvrdo makala na svojej poničenej reputácii, keď jej kozmetická značka Dessert Beauty skrachovala. Okrem toho, že musela na súde vysvetľovať, prečo nezaplatila firme, ktorá jej kozmetiku produkovala, konfrontovala sa aj s nespokojnými zákazníčkami. Jedna napríklad tvrdila, že z Jessicinho sprchovacieho gélu dostala kvasinkovú infekciu, druhá zas vinila Jessicin parfum s ovocnými tónmi z toho, že ju napadol roj včiel. Sladká kozmetika po dvoch rokoch škandálov skončila. Nemusíme však pátrať v takej ďalekej minulosti. Ani Vanese Hudgens a Madison Beer nevyšiel biznis plán. Zo svojej skin care značky Know Beauty, ktorá určila zákazníkom vhodnú starostlivosť na základe ich DNA, sa tešili len pár mesiacov. Potom šli inovácie bokom a Know Beauty pomaly zapadá prachom. Ďalším príkladom je mejkap artistka a influencerka Tati West­brook, ktorá síce s veľkou pompou spustila vlastnú líniu Tati Beauty, ale na trhu nevydržala ani dva roky. A už len málokto si spomenie na laky na nechty, ktoré uviedol na trh Machine Gun Kelly. Prečo teda fast beauty brandy celebrít nevydržia? Odpoveďou by mohlo byť práve slovné spojenie fast beauty.

Ak máte víziu o vlastnej beauty značke, ale ani šajnu o výrobnom procese, marketingu a vlastne ani tá chémia vám v škole ktovieako nešla, treba osloviť expertov, ktorí ovládajú všetky tajné postupy výroby kozmetiky. A čo je dôležité – dokážu vám beauty značku vyrobiť takmer okamžite. Jednou z takých firiem je spoločnosť Beach House Group, ktorá zastrešuje mnohé celebritné línie slávnych herečiek, speváčok a influenceriek. Firma si vzala pod patronát také osobnosti ako napríklad Tracee Ellis Ross, Shay Mitchell, Kendall Jenner či Millie Bobby Brown a každej vytvorila brand presne podľa želaní. Podobne zameraná firma Maesa má zas pod palcom beauty a wellness značky Drew Barrymore, Jady Pinkett Smith, Taraji P. Henson, Priyanky Chopra alebo Kristin Ess. Možno preto sa Beach House Group a podobné spoločnosti označujú aj ako beauty inkubátory – niekedy zhmotnia ideu klienta, inokedy vytvoria samy značku a rovno ju ponúknu celebrite túžiacej po niečom vlastnom a dostatočne atraktívnom, čo bude na sociálnej sieti vyzerať fakt dobre. Stačí sformulovať myšlienku (a niekedy nemusíte ani to) a beauty inkubátorová firma sa postará o všetko ostatné – od samotného vytvorenia značky a produktu až po promo. Rýchlo a efektívne.