hamburger
Foto: Shutterstock
#Madam EVA

Najväčší zabijak štíhlej línie nie je hamburger: Vďaka TOMUTO sa vaše telo mení na valec!

hamburger
Foto: Shutterstock
#Madam EVA

Najväčší zabijak štíhlej línie nie je hamburger: Vďaka TOMUTO sa vaše telo mení na valec!

4.11. 20:00 Zdravo sa stravujete, pravidelne cvičíte, no i tak neviete schudnúť? Možno bude za tým spánok. Je totiž veľmi dôležité ako a koľko spíte. Nočný oddych totiž môže chudnutie naštartovať ale i spomaliť. Nepodceňujte silu spánku!

Základom zdravého životného štýlu je kvalitná vyvážená strava a pohyb. K týmto dvom faktorom však treba pridať tretí - spánok. Ak je kvalitný a dostatočne dlhý, telo sa vám odvďačí sťíhlejšími krivkami. Jeho nedostatok môže spôsobovať priberanie. 

Únava verzus chudnutie 
Pri spánku organizmus relaxuje a štartujú sa regeneračné procesy. Tiež veľmi výrazne ovplyvňuje naše krivky. Ak chodíte spať zavčasu a spánok je dostatočne dlhý a kvalitný, významne tak podporujete vašu snahu o chudnutie. Tajomstvom sú hormóny leptín a ghrelín, ktoré sa vylučujú počas spánku a ovplyvňujú pocit hladu a sýtosti.

hlad
Zdroj: Shutterstock

Keď je hladina leptínu vylučovaného tukovým tkanivom vysoká, mozog dostáva signál, že telo je naýtené. Nízka hladina leptínu vyvoláva pocit hladu, ktorý stimuluje hormón ghrelin, ktorý je tiež zodpovedný za váš apetít. Nekvalitný a nedostatočný spánok spôsobuje únavu, čo si organizmus kompenzuje väčšou chuťou do jedla a príjmom väčšieho množstva energie. Telu tiež chýba dostatočná regenerácia. Ak sa snažíte schudnúť a cvičíte, ale málo spíte, môže vaša snaha vyjsť nazmar.

Súboj hormónov
Ak spíte denne menej ako šesť hodín, hormóny grehlín a leptín sa vychyľujú z rovnováhy. Ghrelín víťazí nad leptínom, čo v praxi znamená, že potrebujete viac jesť a túžite po kalorickejších potravinách. Optimálny čas na spánok sa pohybuje medzi šiestimi až deviatimi hodinami. Ak je to viac, môže to byť kontraproduktívne. Aj nadbytok spánku totiž spôsobuje problémy s postavou, spúšťa bolesti hlavy, chrbta i cukrovku.

Dôležité je aj to, čo pred spánkom konzumujete. Do postele by ste nemali ísť s úplne prázdnym žalúdkom, ale dobré nie je ani prejedanie sa. Ak ste svoj kalorický príjem radikálne obmedzili, možno budete mať problém so zaspávaním, ale aj kvalitou spánku. Navyše vám hrozí syndróm nočného jedenia. Na nespavosť zaberajú bylinkové čaje. Výborný je medovkový či lubovníkový, ktoré navodzujú psychickú pohodu  a uvoľnenie a teda aj ľahšie zaspávanie.

Video

Diskusia
#evahriesnedobra