Manažérka influencerov Nicole Mikuš Zahlbruckner: Najväčšie peniaze točia tí najsvedomitejší
12. 8. 2024, 19:10

Nič nie je nemožné! Týmto heslom sa riadi manažérka Nicole Mikuš Zahlbruckner (35), ktorá riadi pracovný život úspešných slovenských influencerov.
Zdroj: archív N.M.Z.
Zdroj: archív N.M.Z.
Zdroj: archív N.M.Z.
Galéria k článku
Nicole sa do povedomia verejnosti dostala najskôr ako speváčka. Nahrala niekoľko úspešných skladieb a vystupovala na veľkých pódiách, no dnes tvrdí, že túto kariéru už má za sebou. Splnila si ňou detský sen a dnes spieva už iba svojej štvorročnej dcére, ktorú má s manželom, členom legendárnej hiphopovej skupiny H16, ktorý si hovorí DJ Grimaso. Popri rodine však manažuje svoje ďalšie tri deti, ako s humorom volá Bianku Rumanovú, Filipa „Jovinečka“ Jovanoviča a Luciu Almaksus. Kto chce spolupracovať s týmito influencerskými esami, musí najskôr zatelefonovať Nicole. Tá má v ich kalendároch lepší prehľad než oni sami.
Začala si u nás manažovať influencerov v časoch, keď to ešte nebolo také trendy, ako je to dnes. Ako ti vôbec napadlo, že aj im by sa hodila takáto pomoc?
Keď som ešte spievala, sama na sebe som pociťovala, že mi chýba manažér, ktorý by ma tlačil dopredu a bol mi oporou. Nemala som nikoho takého a už vtedy mi skrslo v hlave, že to by ma bavilo. V hudobnej komunite sa pohybujem dlho, päť rokov som pôsobila ako manažérka speváčky Ronie, no potom som otehotnela a ponorila som sa hlboko do materstva. No asi po dvoch rokoch som začala cítiť, že už mi z toho trochu mäkne mozog, a tak som sa začala pýtať samej seba, čo budem ďalej robiť. Na jednom festivale som stretla Lucku Almaksus a vravela mi, že má toho veľa a nestíha. Vtedy som jej navrhla, že by som jej mohla pomáhať. A to u nej zarezonovalo, lebo predtým si manažovala všetko sama ako asi každý influencer v tom čase.
Aké povinnosti na teba delegovala?
Pamätám sa, ako prišla na stretnutie s dokonalým manuálom, doteraz mám ten papier odložený, lebo ona chce mať vždy vo všetkom poriadok. Spísala mi, s čím všetkým potrebuje pomôcť, čo budem robiť, všetky prístupové heslá od e-mailu až po fakturačný portál. Starám sa o všetku e-mailovú a telefonickú komunikáciu s klientmi, médiami, o všetky možné informačné kanály, fakturáciu… Dá sa povedať, že riadim celý jej pracovný život, lebo mám na starosti jej kalendár, a čo nie je v kalendári, to neexistuje.
Staráš sa aj priamo o sociálne siete influencerov?
Nie, to nerobím. To sme si povedali na začiatku, že sociálne siete sú veľmi citlivá záležitosť v súčasnosti, keď sa kradnú účty, a Instagram vďaka tomu, aký je prešpekulovaný, keď cíti nejakú inú aktivitu, hneď má tendenciu blokovať alebo pozastaviť účet. Takže v tom vôbec nechcem mať prsty. Instagram je dôležitá časť ich živobytia a zároveň je o ich kreativite, takže sme sa dohodli, že ho budú spravovať výlučne oni. To je to, na čo sa majú sústrediť, a ja sa postarám o všetko ostatné.
Zdroj: archív N.M.Z.
Nicole sa do povedomia verejnosti dostala najskôr ako speváčka. Nahrala niekoľko úspešných skladieb a vystupovala na veľkých pódiách, no dnes tvrdí, že túto kariéru už má za sebou. Kto chce spolupracovať s týmito influencerskými esami, musí najskôr zatelefonovať Nicole. Tá má v ich kalendároch lepší prehľad než oni sami.
Po čase si do svojho portfólia pribrala ďalšiu známu influencerku Bianku Rumanovú. Je náročné získať si dôveru takýchto ľudí, aby ti zverili do rúk svoj imidž a značku?
Lucka o tom dosť otvorene hovorila, že má manažérku a o čo všetko sa jej starám, tak si ma ľudia začali viac všímať. To ona mi vnukla nápad a posmelila ma, aby som skúsila osloviť ďalších ľudí. Bianka bola jasná voľba. Keď som sa s ňou stretla a vysvetlila som jej, o čo ide, povedala, že si nechá dva týždne na rozmyslenie. Je trochu nedôverčivá voči cudzím ľuďom a potrebuje dlhý čas, kým začne niekomu veriť. Bol to pre ňu desivý krok a vôbec sa jej nečudujem. Vo všeobecnosti je desivé zveriť niekomu všetko, na čom pracuješ, od kontaktov až po to, že vidí do tvojich faktúr a príjmov. No napísala mi už po troch dňoch, že do toho pôjde, a už je to dva a pol roka, čo spolupracujeme.
Stali sa z vás za ten čas už aj blízke kamarátky, no pri takomto biznise asi musí fungovať medzi ľuďmi aj nejaký odstup. Alebo nie? Kde máte nastavenú hranicu?
Zakladám si na tom, aby sme boli ako jedna veľká rodina. Aby sme boli k sebe úprimní, pokorní a aby boli karty vyložené na stole. Takže keď je niekto s niečím nespokojný, hovoríme si to a nikto sa neuráža, pretože chápeme, že je to práca. Mám veľmi rada teambuildingy, stretneme sa a nepreberáme robotu, vždy na konci roka vezmem všetkých na večeru, dáme si darčeky. Snažím sa udržiavať pekné vzťahy a aby ich mali aj moji klienti medzi sebou. Neviem si predstaviť, že by som robila s influencermi, ktorí by sa neznášali. Mám takú teóriu. Keď sa ľudia stanú kamarátmi počas toho, ako spolu pracujú, je to v poriadku. Ale nemám rada, keď kamaráti spolu začnú robiť biznis, lebo veľa kamarátstiev na tom už padlo a robota sa nerobí poriadne.
Mávate na niektorých klientov alebo spolupráce rozličný pohľad? A čí názor vtedy vyhráva?
Nikoho do ničoho nenútim. Nikdy! Vždy máme otvorený rozhovor, urobíme si brainstorming. Tým, že to už nie sú len influenceri, ale aj podnikatelia, ktorí majú vlastné značky a vytvárajú svoje produkty, radíme sa o všetkom, o klientoch, stratégii… Často mi volajú a pýtajú sa na môj názor. Ale nechávam ich byť samými sebou, nie som typ manažérky, ktorá nad nimi bude stáť s palicou.
Aký typ manažérky teda si?
Vždy podám pomocnú ruku. Ani sa nepamätám, kedy som niekomu z mojich zverencov povedala – nie, neurobím, nedá sa... Asi to mám vrodené, že sa veľmi rada starám o ľudí, som srdečný človek, a keď mi je niekto naozaj blízky, viem sa rozdať. Ich prácu ovplyvňuje aj to, keď sa niečo deje v ich súkromnom živote, takže som aj taká bútľavá vŕba.
Zdroj: archív N.M.Z.
Od januára spolupracuje aj s Jovinečkom.
Je pre influencerov veľká dilema, s ktorými súkromnými informáciami ísť alebo nejsť na verejnosť?
Riešili sme to veľmi, keď bola Lucka Almaksus tehotná. Chcela som, aby si užila prvé týždne v súkromí, a nie na ňu vytvárať tlak, že teraz s tým musíme ísť čím skôr von a plánovať tehotenské kampane. Chránili sme to tajomstvo, až kým jej nenarástlo bruško. Keď začínala štvrtý mesiac a už to na nej bolo vidieť, povedali sme si – okej, aspoň uvidíme ten nával spoluprác. Lebo detský segment, to bolo pre nás niečo úplne nové.
Naozaj to tak funguje, že keď si známa influencerka a otehotnieš, zrazu sa ti začnú samy ozývať firmy s detskými produktmi?
Áno. Prvá vlna nastane, keď človek verejne oznámi, že čaká dieťa. A druhá, keď sa blíži termín pôrodu. Tam sa zase nabaľujú iné firmy. A ak sa počas toho influencerovi zapáči nejaká značka a chcel by od nej nejaký produkt, vtedy aj z vlastnej iniciatívy oslovíme firmu a spýtame sa, či by nechceli barterovú spoluprácu.
Ako väčšinou firmy reagujú, keď ich oslovíte vy?
Sem-tam sa nájdu „neveriaci Tomášovia“, no to sú podľa mňa ľudia, ktorí vo všeobecnosti nemajú dobrú mienku o influenceroch, ale drvivá väčšina chce ísť do toho. A či sa dohodneme, závisí aj od nastavenia podmienok.
Aké bývajú vaše podmienky?
Držíme sa toho, že barterová spolupráca by mala byť výhodná pre obe strany. Pozrieme sa, v akej reálnej hodnote je produkt, o ktorý máme záujem, a dáme si to do pomeru s naším cenníkom. Každý influencer má vlastný. A nie, nie je verejný, ten je len na vyžiadanie. Keď mi klient zavolá, ja ho najprv vyspovedám, či má naozaj vážny záujem o spoluprácu, ako si ju predstavuje, a až potom mu posielam cenník.
Prezradíš nám aspoň orientačné sumy z toho cenníka?
Pri týchto mojich influenceroch hovoríme v tisíckach eur. Je to variabilné a u každého influencera to máme nastavené inak, lebo majú rôzne charaktery. Napríklad Filip Jovanovič je úplne iný než ostatní. On nie je klasický influencer, ktorý ide na zľavové kódy. U neho ako u humoristu, ktorý robí skeče, funguje skôr takzvaný product placement, teda povedomie o značke a aby sa dostala k čo najviac ľuďom. Má neuveriteľné čísla pozretí. Najúspešnejšie video má asi 3,7 milióna, takže adekvátne tomu sú nastavené cenníky. Ale nemôžem povedať konkrétne číslo, prepáč. To je tajné.
Zdroj: archív N.M.Z.
Bianka Rumanová je podľa Nicole veľmi silná osobnosť, srdečná, starostlivá a štedrá.
Pritiahla Filipa do tvojho portfólia Bianka, keďže sú partneri?
Filip s Biankou začali mať spoločné spolupráce, sú duo s dvomi silnými profilmi, kde sa znásobí dosah. To je veľká výhoda. Postupne som teda začala robiť aj s Filipom. A hlavne Bianka sa už nemohla pozerať na to, ako Filip chaoticky fungoval, haha. On má toho extrémne veľa, niekedy odpovedal klientom doslova v behu, „hlasovkami“, proste šialenstvo. Vtedy Bianka povedala, aby som si zobrala pod patronát aj jeho, a spolupracujeme od januára tohto roka.
Verejnosť pozná len ich instagramovú tvár. Akí sú v súkromí?
Filip je rojko. Keď ho niečo zaujme, hneď premýšľa nad tým, ako to spracovať do nejakého skeču. Takže niekedy sa musím uistiť, či ma naozaj počúva, keď niečo hovorím, alebo mu musím viackrát pripomenúť nejakú vec. Bianka je veľmi silná osobnosť, srdečná, starostlivá a štedrá. A takisto je v istom smere spirituálna, to o nej skoro nikto nevie. Ako ja, aj ona verí v silu manifestácie. Miluje módu, šperky a občas si o nej ľudia mylne myslia, že je povrchná a jej život sú len drahé kabelky, dovolenky a autá, ale v súkromí je to skrátka dievča z Andoviec, dedinky pri Nových Zámkoch. Kúpila si tam teraz dom, celý ho prerobila, vie nakŕmiť sliepky aj pooberať jablká, nosí mi čerstvý hrášok zo záhrady a vie byť aj obyčajná baba. A ak by som mala jedným slovom opísať Luciu, tak je to disciplína. Má veľmi dobré srdce a nebojí sa ani „špinavej“ roboty. Teraz nás spája už aj materstvo, obe máme dcérky, a tak jej často dávam aj rady už skúsenej maminy. Vieme spolu pretelefonovať celé hodiny.
Aké vzťahy panujú na influencerskej scéne?
V sfére, kde sa pohybujem, sú podľa mňa vzťahy dobré. Zaiste sú nejakí influenceri, ktorí robia medzi sebou vojny, ale určite nie sú na takom „leveli“ ako tí, s ktorými pracujem ja. A určite nemajú také zárobky. Z mojich skúseností tí, ktorí točia najväčšie čísla a peniaze, sú najsvedomitejší, pracujú rýchlo a nereptajú. Preto sú tam, kde sú. Uvedomujú si, že je to robota, ktorá ich živí, a chcú vyzerať dobre pred klientom a dokázať, že peniaze, ktoré do nich investujú v rámci spolupráce, sú opodstatnené a zaslúžené.
Zdroj: archív N.M.Z.
Lucia Almaksus bola jej prvá klientka a úspešne to spolu ťahajú dodnes.
Ako vyzerá tvoj pracovný čas?
Ja pracujem 24/7, som nonstop na telefóne a vždy naporúdzi. Myslím si, že je to moja devíza, to nerobí hocikto. Ale nezneužívajú to a nevolajú mi v noci. Tým, že naša práca je čoraz zodpovednejšia, riešia sa čoraz väčšie sumy a cítime extrémny tlak, všimla som si, že cez víkendy si dávame v poslednom čase trošku pohov a cez týždeň „ideme bomby“. Ale závisí aj od toho, aká je sezóna. Lebo naša vrcholná sezóna v instagramovom svete je november.
Prečo?
November a december sú lovecká sezóna, haha. Lebo je Black Friday, čo je zásadný míľnik na Instagrame, a potom sú Vianoce. Vtedy máme aj iné sumy v cenníku, lebo je extrémne zvýšený dopyt. Počas týchto dvoch mesiacov sa nezastavíme. Robí sa oveľa viac proma, ako je zdravé. Jeden rok sme boli všetci takí vyčerpaní, že sme z toho ochoreli. Ja som išla nonstop. Volať s klientmi, dohodovať ceny, promo, dať to do kalendára tak, aby sa to neprekrývalo, aby v jeden deň nebolo osem kampaní, ale maximálne tri... A to všetko krát tri s každým z nich.
Oslovujú influencerky viac mužov alebo ženy?
Bianka aj Lucka majú viac žien followeriek. Keď ženskú influencerku sleduje viac mužov, nie je to dobre pre klientov v rámci spolupráce. Pretože ženy nakupujú viac ako muži aj oveľa viac produktov je cielených práve na ženy. To je problém niektorých influenceriek, ktoré síce majú obrovské profily, sú krásne, také bábiky, robia odvážny obsah a chlapi sa tam na ne chodia pozerať, ale sú to nepredajné profily. Takže gro je mať viac žien ako mužov, lebo my ženy milujeme impulzívne nakupovanie, hlavne po výplate.
Si aj ty takáto impulzívna pri nakupovaní?
Začala som to robiť, lebo mám pocit, že sa musím odmeniť, aby som sa niekedy nezbláznila. Voľakedy som žila iba pre druhých, odkedy som mama obzvlášť, a ja som bola na poslednom mieste. Potom som začala chodiť k psychologičke, to bol veľmi dôležitý míľnik v mojom živote a neviem si už bez nej predstaviť fungovanie v tomto povolaní. Ona ma naučila, ako si organizovať čas, myslieť aj na seba a ako sa odmeňovať.
Ako sa ti darí zladiť rodinný život s týmto povolaním, keď vravíš, že pracuješ 24/7?
Priznávam, že teraz máme veľmi náročné obdobie, keď si s mužom doslova podávame kľučku. Ale teší sa z toho, že robím, čo milujem, a máme sa dobre. Mám rada v živote balans, a keď sme doma, nežijeme Instagramom. Lebo ten dokáže človeka veľmi pohltiť. Na vlastnom instagramovom profile si napríklad vôbec nezakladám. Tým, že som taká zaneprázdnená profilmi iných ľudí, o to viac si chcem chrániť súkromie a nepotrebujem sa oň deliť s celým svetom. Ale na svojich klientoch milujem, ako to robia, a som ich najväčší fanúšik.
Autor: Anna Onderková