Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA – mýtus č.9

Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA – mýtus č.9

3.12. 0:05 Ešte stále veríte tomu, že po šiestej večer sa nesmiete jedla ani dotknúť, že zdravé jedlo vaše chuťové bunky nepoteší, prípadne, že proteíny sú vlastne steroidy? Ak ste aspoň jedenkrát odpovedali áno, tak je tento videoseriál určený práve pre vás.

Spoločnosť BioTechUSA pre vás spoločne so svojimi ambasadorkami Darou Rolins a Saskiou Cakoci pripravila sériu videí, v ktorých zažité mýty vyvracia. Zorientujte sa vo svete zdravého životného štýlu, neobmedzujte sa zbytočne a nechajte sa presvedčiť, že zdravie a štíhla postava nemusí byť pre vás žiadnym trápením.

Mýtus č. 9- Z veľkého množstva proteínu rastú priveľké svaly

Ak trpíte strachom z činiek a proteínových nápojov, pretože sa hrozíte vzhľadu svalnatého monštra, môžete si vydýchnuť. Naberať svalovú hmotu je výrazne ťažšie ako by ste predpokladali. To, či, a ako rýchlo vám svaly budú rásť je podmienené mnohými faktormi. Tými najdôležitejšími sú genetika, správne nastavený tréning, stravovanie a disciplína. Z pohľadu genetiky je dôležitá vaša kostra, konkrétne jej veľkosť a hustota kostí a schopnosť vášho tráviaceho traktu vstrebávať bielkoviny. Pri tréningu je zas dôležité zamerať sa na svalový rast a celú skladbu a frekvenciu tréningov tomu prispôsobiť. Príjem bielkovín je v období tzv. „objemovky“ nastavený výrazne vyššie ako je odporúčaná denná dávka bežného človeka a celkovo sa navyšuje kalorický príjem aj prostredníctvom zvyšných makroživín (sacharidov a tukov). Ak totiž chceme svaly s istotou nabrať je vhodné byť v miernom kalorickom nadbytku. Nie každý v ňom musí byť, ale to sme znova pri genetike.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BioTechUSA

Proteíny sú len bielkoviny, nič menej, nič viac

Proteíny sú len iným názvom pre bielkoviny. Tie bielkoviny, ktoré denne prijímate zo stravy vo forme mäsa, vajec, mliečnych produktov, prípadne strukovín. Hlavný rozdiel medzi bielkovinami prijímanými zo stravy a proteínovými práškami je ten, že v strave prijímate s bielkovinami aj tuky a sacharidy, zatiaľ čo proteínový prípravok zvyčajne tieto makroživiny neobsahuje, alebo ich obsahuje len veľmi malé množstvo. Ak sa teda snažíte o svalový rast a zo stravy sa vám nepodarilo dostatočné množstvo bielkovín prijať, no nechcete zbytočne do seba nahádzať priveľké množstvo kalórií, siahnete po proteíne. Ten využívame aj vo chvíli, keď potrebujeme rýchly prísun bielkovín, ako napríklad po tréningu. Tak, či onak, máme obmedzenú schopnosť vstrebávania bielkovín. Čím menej ich vstrebávame, tým menšie množstvo z nich je použité na regeneráciu svalových vláken. A taký priemerný človek má schopnosť ich vstrebávania veľmi obmedzenú. Práve preto budovanie svalov trvá dlhé roky a vyžaduje si pravidelný, veľmi tvrdý tréning. Áno, využívanie doplnkov výživy ako sú proteíny a BCAA pomáha, ale nie je to žiaden zázrak na počkanie, ktorý vám vyčarí svaly do rána, do týždňa, mesiaca, a ak nemakáte dostatočne svedomito, tak bohužiaľ ani do roka.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BioTechUSA

Aký proteín si vybrať?

Na trhu existuje pomerne veľké množstvo proteínov a je pochopiteľné, že bežný spotrebiteľ má problém si spomedzi nich vybrať. Ak ste typ, ktorý priberá ťažko, a teda ani s nárastom svalov to žiadna sláva nie je, siahnite po proteínovom nápoji, ktorý má v sebe obsiahnuté aj sacharidy. Nazýva sa „gainer. Ak chcete schudnúť, ale ostať pevné a svalovú hmotu čo najviac ochrániť, vyberte si proteín, ktorý neobsahuje žiadne pridané cukry a je bez tuku. A ak trpíte intoleranciou na lepok a laktózu, ani to nie je problém. Tento proteín spĺňa všetky podmienky

Ak chcete vedieť viac, pozrite si video, v ktorom ambasadorky BioTechUSA Dara Rolins a Saskia Cakoci rozoberajú práve tento mýtus.

autor:  PR článok

Video

Diskusia

K tomuto článku nie je možné pridávať diskusné príspevky.