Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA - mýtus č.8

Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA - mýtus č.8

29.11. 0:00 Ešte stále veríte tomu, že po šiestej večer sa nesmiete jedla ani dotknúť, že zdravé jedlo vaše chuťové bunky nepoteší, prípadne, že proteíny sú vlastne steroidy? Ak ste aspoň jedenkrát odpovedali áno, tak je tento videoseriál určený práve pre vás.

Spoločnosť BioTechUSA pre vás spoločne so svojimi ambasadorkami Darou Rolins a Saskiou Cakoci pripravila sériu videí, v ktorých zažité mýty vyvracia. Zorientujte sa vo svete zdravého životného štýlu, neobmedzujte sa zbytočne a nechajte sa presvedčiť, že zdravie a štíhla postava nemusí byť pre vás žiadnym trápením.

Mýtus č.8 - Výživové doplnky sú steroidy

Výživové doplnky sú vlastne voľne dostupné prostriedky na doplnenie chýbajúcich živín. Či už sú to vitamíny, minerály, bielkoviny, sacharidy, alebo aj taká obyčajná vláknina. Nenahradia nám však plnohodnotnú stravu a mali by tvoriť, ako už z ich názvu vyplýva, len doplnok ku našej strave. Môžu vám dobre poslúžiť, ale opatrnosť pri ich užívaní je na mieste.

Je proteín škodlivý?

Na to, aby sme úspešne budovali svalovú hmotu potrebujeme bielkoviny a proteíny sú v podstate len iným názvom pre túto makroživinu. Bielkoviny nájdete v mäse, vajíčkach, mliečnych produktoch, strukovinách, v ktorých nie sú izolované od ostatných živín. Ak teda tieto produkty jete, dostávate do svojho tela aj sacharidy a tuky. Na tom nie je nič zlé, no občas, hlavne v diétnom režime, keď je príjem bielkovín vyšší ako zvyčajne, zatiaľ čo vy sa snažíte o čo najnižší energetický príjem, je vhodné nahradiť časť bielkovín čistým bielkovinovým zdrojom, ktorým je práve proteínový nápoj. Ten dnes zoženiete v množstve kamenných aj internetových obchodov a naozaj je z čoho vyberať. Pri výbere toho pravého proteínu pre vás by ste sa mali zameriavať nielen na jeho pôvod ( poznáme mliečny, hovädzí, z vaječných bielkov, dokonca aj proteín z hrášku), ale aj na jeho kvalitu, a čo je hlavné- na to, či značka, ktorú si kupujete je tzv. doping-free. To znamená, že produkty tejto značky neobsahujú žiadne látky, ktoré by vám mohli uškodiť. Spoločnosti, ktoré doping-free produkty vyrábajú sú v zásade certifikované a vy by ste mali mať možnosť si to overiť. Suplementy majú byť vašim pomocníkom, nie nepriateľom.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BioTechUSA

Nahrádzajú proteínové nápoje a BCAA stravu?

Nie, plnohodnotnú stravu vám nenahradia. Ale pomôžu vám s rýchlym prísunom bielkovín, pretože sú ľahko stráviteľné na rozdiel od takého tvarohu, alebo vajec. Najvhodnejšia doba na príjem týchto suplementov je pred, počas, alebo po tréningu. Nič vám však nebráni dať si proteín ako druhú večeru, pokiaľ sa vám nedarí zaspať a pociťujete hlad. V tomto prípade je však vhodnejšie siahnuť po kazeíne, ktorý sa vstrebáva o niečo pomalšie a zasýti vás na dlhšiu dobu.

Ak chcete vedieť viac, pozrite si video, v ktorom ambasadorky BioTechUSA Dara Rolins a Saskia Cakoci rozoberajú práve tento mýtus.

 

 

 

 

autor:  PR článok

Video

Diskusia

K tomuto článku nie je možné pridávať diskusné príspevky.