Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA – mýtus č.7

Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA – mýtus č.7

26.11. 0:05 Ešte stále veríte tomu, že po šiestej večer sa nesmiete jedla ani dotknúť, že zdravé jedlo vaše chuťové bunky nepoteší? Ak ste aspoň jedenkrát odpovedali áno, tak je tento videoseriál určený práve pre vás.

Spoločnosť BioTechUSA pre vás spoločne so svojimi ambasadorkami Darou Rolins a Saskiou Cakoci pripravila sériu videí, v ktorých zažité mýty vyvracia. Zorientujte sa vo svete zdravého životného štýlu, neobmedzujte sa zbytočne a nechajte sa presvedčiť, že zdravie a štíhla postava nemusí byť pre vás žiadnym trápením.

Mýtus č.7- Ženy, ktoré posilňujú sú príliš svalnaté

Možno si spomínate na staré časy, keď posilňujúcich žien bolo len pár, a aj tie potom viseli vo fitkách na plagátoch obalené v hore svalov, pričom ich tvár mala od tej ženskej už naozaj veľmi ďaleko. Vy ste sa teda rozhodli, že fitko radšej nie, pretože ak budete dvíhať činky stane sa z vás veľký, silný chlapík. Vaše kamarátky od vás budú zrazu očakávať, že im podržíte dvere, odsuniete stoličku, ozvete sa stále prvá vy... Možno je to aj váš priateľ, ktorý vás od cvičenia odhovára, pretože vraj budete mať bicepsy väčšie ako on sám. Milé dámy, tento mýtus je kráľom všetkých mýtov o cvičení a od pravdy má na míle ďaleko.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BioTechUSA

Budovať svalovú hmotu je náročné a trvá to dlho

Svaly sú to, čo dáva v ideálnom prípade pekné tvary našej postave. V ideálnom, pretože silový tréning musí byť zostavený správne a nie len tak ledabolo, ale najlepšie odborníkom- trénerom, ktorý na vás bude počas neho dohliadať. Každý z nás má iné proporcie, ktoré mu boli dané do vienka a aj inú genetiku, ktorá mu umožňuje svaly budovať. Prax však ukazuje, že ani tí jedinci, ktorí skvelú genetickú výbavu na naberanie svalov majú, to nedokážu v krátkom čase. Najlepšie dnešné bikini fitnessky, ženy, ktoré súťažia v tej najmenej osvalenej fitness kategórii, budovali svoje svaly takmer každodenným tréningom päť rokov a viac. Takže nie, milé dámy, ak si skočíte do fitka tri až štyrikrát do týždňa a budete makať tak tvrdo až budete potiť krv, nestane sa z vás žiaden mutant. Jediná zmena na vašom tele, ktorú zbadáte budú krajšie a pevnejšie krivky. Prvé náznaky malých svalov sa objavia až po dlhých mesiacoch cvičenia.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BioTechUSA

Kľúčové faktory budovania pevnej postavy

Tým najzákladnejším je samozrejme silový tréning. Drepy, hip-thrusty, výpady, tlaky, zhyby. Jednoducho základné silové cviky, a čo najmenej cvičenia na strojoch. Druhým, veľmi podstatným faktorom, ktorý má zásadný vplyv na to, či sa tréningom poškodené svalové vlákna zregenerujú je dostatočný príjem bielkovín. Už sme si ujasnili, že pokiaľ chcete postavu vyformovať, tak svalový rast je presne to, čo chcete, nie to čo nechcete. Vo vašom jedálničku by mali byť obsiahnuté zdroje bielkovín ako mäso, vajcia, mliečne výrobky a strukoviny. Vhodným pomocníkom je aj proteínový nápoj, napríklad tento. No a tretím faktorom je spánok, ktorý má nezanedbateľný vplyv práve na regeneráciu nášho tela. Doprajte si 7-9 hodín denne.

Ak chcete vedieť viac, pozrite si video, v ktorom ambasádorky BioTechUSA Dara Rolins a Saskia Cakoci rozoberajú práve tento mýtus.

autor:  PR článok

Video

Diskusia

K tomuto článku nie je možné pridávať diskusné príspevky.