Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA

Ilustračné foto.
Foto: BioTechUSA
#Lifestyle

Fitness mýty s Darou Rolins a BioTechUSA

dnes 0:05 Ešte stále veríte tomu, že po šiestej večer sa nesmiete jedla ani dotknúť, že zdravé jedlo vaše chuťové bunky nepoteší, prípadne, že proteíny sú vlastne steroidy? Ak ste aspoň jedenkrát odpovedali áno, tak je tento videoseriál určený práve pre vás.

Spoločnosť BioTechUSA pre vás spoločne so svojimi ambasádorkami Darou Rolins a Saskiou Cakoci pripravila sériu videí, v ktorých zažité mýty vyvracia. Zorientujte sa vo svete zdravého životného štýlu, neobmedzujte sa zbytočne a nechajte sa presvedčiť, že zdravie a štíhla postava nemusí byť pre vás žiadnym trápením.

Mýtus č.3- Čím menej budem jesť, tým chudší budem

Jogurtová, zeleninová, smoothie, bielkovinová...diét, ktoré ste vyskúšali je toľko, že by vám nestačili ani prsty piatich rúk na to, aby ste ich porátali. Koľko prstov by ste ale potrebovali na to, aby ste porátali zdarné ukončenia týchto diétnych režimov? Možno ani jeden. Všetky tieto diéty majú dvoch spoločných menovateľov- jednostrannosť stravovania a veľký kalorický deficit. Jednostranné stravovanie má za následok nedostatok životne dôležitých látok a vedie k únave, vyčerpaniu a zdravotným problémom. Priveľký kalorický deficit zas robí diétu neudržateľnou z dlhodobého hľadiska, neefektívnou a nakoniec to najpodstatnejšie- priberiete po nej ešte viac ako ste schudli.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: BioTechUSA

Prečo sa chudnutie pri veľmi striktných diétach zastaví?

Jedna vec je chudnúť a druhá hladovať. A vie to aj váš mozog. Áno mozog je (nielen) pri chudnutí tým najpodstatnejším orgánom v našom tele. Pokiaľ trpíme nadváhou náš mozog o tom vie a sám nám dáva signály, že sa potrebuje nadbytočného tukového tkaniva zbaviť. Ľudia ich zvyčajne ignorujú, alebo nie sú schopní ich vnímať. Pokiaľ by sme tieto signály počúvali, chudnúť by sme začali prirodzene a kalorický deficit si tak nastavili sami, podvedome a bez násilia. Postupne by sme tak schudli. Keďže dané signály nevnímame, či už vedome, alebo nevedome, je nutné prejsť do diétneho režimu, pre ktorý je typické, že budeme prijímať menej kalórií ako vydáme. Ak je kalorický deficit mierny (cca 200-300 kcal denne), diétu môžeme považovať za optimálnu. Problém nastáva ak je kalorický deficit nastavený na 500kcal a viac. Vtedy môžeme hovoriť o tzv. „hladovke“. Príliš nízky kalorický príjem pre náš mozog znamená, že sme sa pravdepodobne dostali do prostredia, v ktorom nemáme dostatočný prístup k jedlu, a keďže náš mozog nie je veštecká guľa a nevidí do budúcnosti „preistotu“ spustí v našom tele rôzne mechanizmy, ktoré ďalšiemu chudnutiu zabránia, pretože tuk v našom tele spĺňa niekoľko dôležitých funkcií vrátane termoregulačnej, teda chráni nás pred chladom. Mozog k tomuto využíva najmä hormóny leptín a ghrelín, ktoré majú na starosti naše pocity sýtosti a hladu. Postupne sa dostaneme do štádia, v ktorom budeme neustále hladní a nikdy nie sýti. Vo vysokom kalorickom deficite teda dlho nevydržíme, a keď sa s ním rozhodneme rázne skončiť, pretože takto sa predsa nedá žiť, tak si odnesieme hormonálnu nerovnováhu, ktorá nás bude ešte dlhú dobu nútiť jesť častejšie a viac, ako by sa patrilo. A toto je ten večne omieľaný JOJO efekt.

BioTechUSA
BioTechUSA
Zdroj: BioTechUSA

Ako by mala správna diéta vyzerať

Správne by ste nikdy nemali vynechávať žiadnu zložku potravy. Mali by ste jesť sacharidy, bielkoviny aj tuky. Dôležité je prijímať dostatok vlákniny v podobe zeleniny a ovocia a vyhýbať sa množstvám spracovaných potravín. Nikto nevraví, že si v diéte nemôžete občas dopriať obľúbenú sladkosť, ale nemalo by to byť na dennom poriadku. Dbajte na dostatočný príjem bielkovín, ktoré vám nielen pomáhajú budovať svalovú hmotu, ale sú aj náročnejšie na strávenie a zasýtia vás na dlhšiu dobu. Tie by ste mali čerpať z rôznych zdrojov ako sú vajíčka, mäso, mliečne výrobky, strukoviny a v malom množstve aj proteínové prášky. Pri tých si treba dávať pozor na obsah cukrov, pretože nie je proteín ako proteín. Ak vidíte na obale napísané „gainer“ a vy sa snažíte schudnúť, tak od neho radšej dajte ruky preč. Ideálnym proteínom v diéte je napríklad tento. No a posledná a zároveň najdôležitejšia vec- kalorický deficit si nastavte rozumne. Nehladujte. Priberali ste dlhú dobu, tak buďte trpezliví a dajte svojmu telu čas.

Ak chcete vedieť viac, pozrite si video, v ktorom ambasadorky BioTechUSA Dara Rolins a Saskia Cakoci rozoberajú práve tento mýtus.

autor:  PR článok

Video

Diskusia

K tomuto článku nie je možné pridávať diskusné príspevky.

#evahriesnedobra