Reklama

Čo všetko robí z vašich šiat korektný a nadčasový kúsok?

Všímate si, čo máte v šatníku?

Zdroj: Comma

Reklama

Gabriela Šírová

Redaktorka magazínu EVA

Niet nad dobrý pocit v minimalistickom outfite, ktorý nezanechá stopy v prírode. A ušetríte aj veľa peňazí!

Ako môže predajca a vy podporovať značky a produkty, ktoré zohľadňujú environmentálne výzvy? Obchod Net-a-porter.com to zhrnul do 10. bodov:

1. Lokálne vyrobené
Najmenej 75 % produktov značky bolo vyrobených v rámci ich vlastnej komunity alebo krajiny.


2. Remeslo a komunita
Produkty, ktoré predvádzajú výnimočné remeselné zručnosti alebo techniky a značky, ktoré dodržiavajú princípy Fairtrade a investujú do komunít.

Zdroj: Comma

Dvakrát si rozmysli, či potebuješ ešte jedno tričko!

3. Zvažované materiály
Produkty, v ktorých je aspoň 50 % použitých materiálov vyrobených s výrazne zníženým dopadom na životné prostredie.


4. Zvažované procesy
Všetky produkty sú vyrábané pomocou procesov, ktoré znižujú spotrebu zdrojov a znečistenie.

Zdroj: Comma

Radosť vychádza z nášho vnútra, nie z unáhlených nákupov...

5. Zvažované zložky
Produkty, v ktorých je aspoň 50 % použitých zložiek pestovaných s výrazne zníženým dopadom na životné prostredie.


6. Zníženie odpadu
Produkty, ktoré sú vyrobené z inovatívnych, regenerovaných alebo kreatívne upcyklovaných materiálov alebo obalov.

Zdroj: Comma

Vybrať si nadčasový model je umenie

7. Dobré životné podmienky zvierat
Značky bez krutosti, ktoré sa rozhodli investovať do dodávateľských reťazcov propagujúcich dobrý chov zvierat a päť slobôd dobrých životných podmienok zvierat, čo znamená oslobodenie od hladu a smädu, nepohodlia, bolesti, strachu a úzkosti a slobodu prejaviť normálne správanie.

8. Vegetárianstvo
Vegánske značky sú 100% odhodlané vyhýbať sa používaniu akýchkoľvek živočíšnych produktov alebo prísad, ktoré pochádzajú zo zvierat.

9. Navrhnuté pre cirkuláciu
Značky v rámci tohto atribútu používajú materiály a výrobné procesy, ktoré podporujú služby recyklácie a/alebo opravy a obnovy a schémy spätného odberu.

10. Opätovný predaj
Služba opätovného predaja podporuje cirkulárnosť predlžovaním životnosti dizajnérskych predmetov – vyberaním kúskov od tých, ktoré boli predtým milované, až po tie, ktoré boli milované. Táto služba, ktorá je jednoduchá, nenáročná a flexibilná, ponúka odmenu buď v hotovosti alebo kreditom v obchode.

Autor článku

Gabriela Šírová

Redaktorka magazínu EVA
V oblasti módy ma fascinuje, ako sa trendy opakujú s novou esenciou, pridanou hodnotou ako je napríklad ekologické spracovanie alebo udržateľnosť. Svet beauty je zasa plný objavov, ktoré nám zjednodušujú kozmetickú rutinu a prinášajú nové riešenia pre krásu. Rada tieto informácie prinášam čitateľkám nášho webu.