Foto: Shutterstock‎
#Krása

Túto zimu budem bez sopľa! 8 trikov, ktoré vás ochránia pred jesennými horúčkami

Foto: Shutterstock‎
#Krása

Túto zimu budem bez sopľa! 8 trikov, ktoré vás ochránia pred jesennými horúčkami

10.10. 9:40 Alebo ako prežiť sychravé dni TAK, aby sme minimalizovali pravdepodobnosť, že ochorieme. Nič nové pod slnkom, ale opakovanie je matka múdrosti.

1. Dezinfikujte

Raz za deň pretrite miesta, kde sa baktériám a vírusom ľúbi najviac (čiže notebook, myška a celý povrch pracovného stola) dezinfekčným obrúskom. Úplne bez hanby. Vieme aj o jednom pracovisku, kde upratovačka v chrípkovej sezóne utiera kľučky dezinfekčným prípravkom. A ono to fakt funguje.

2. Vetrajte

Pravidelne niekoľkokrát za deň a pekne s oknami dokorán, nech sa vzduch v miestnosti komplet vymení. Ak polovica open office gundžuje a teatrálne sa halí do svetrov a kabátov, treba túto tému nadhodiť na porade. Päť minút prívalu čerstvého, aj keď studeného vzduchu hádam zvládne každý. Rozhodne lepšie, ako dva týždne s chrípkou.

3. Umývajte si ruky

Áno, je to také triviálne, priam primitívne. Ak by si ľudia pravidelne a najmä dôkladne umývali ruky horúcou vodou a mydlom, podarilo by sa riziko nákazy respiračnými ochoreniami znížiť až o 30 percent.

4. Berte zinok

Zinok je pre fungovanie imunitného systému veľmi dôležitý. Nachádza sa v rybách, morských plodoch, strukovinách, hydine, červenom mäse, v orieškoch a semenách a v niektorých druhoch zeleniny (špenát, brokolica, kapusta, cesnak) a často ho neprijímame toľko, koľko potrebujeme. Ak vám chýba zinok, ste až o tretinu náchylnejšia na choroby. Berte zinok!

5. Prijímajte v strave viac vlákniny

A nielenže nebudete mať zápchu, ešte aj posilníte váš imunitný systém. Na myšiach to funguje, na ľuďoch s veľkou pravdepodobnosťou tiež.

6. Vyhýbajte sa cigaretovému dymu

Čím vám chceme povedať, aby ste nefajčila a ak nefajčíte, aby ste sa vyhýbali tým, čo fajčia. V opačnom prípade dosáva váš dýchací systém také bomby, že sa nemožno čudovať, ak ste počas jesene a zimy šesťkrát chorá.

7. Čo najviac sa hýbte

Najlepšie na čerstvom vzduchu. Pohyb, ergo cvičenie je pre imunitný systém niečo ako ranná kávička. Okamžite sa nakopne a má rýchlejšie reakcie v detekovaní protivníkov.

8. Vyhýbajte sa uzavretým priestorom s množstvom ľudí

Niežeby ste od októbra do marca nemali vychádzať z domu, ale aspoň obmedzte tie bezcieľne prechádzky po Auparku na minimum. Radšej choďte do prírody, tam vám hrozia jedine príjemne vyštípané líčka.

Zdroj: Lily Bosáková
autor:  Lily Bosáková
Diskusia  ()

Video

Diskusia
#evahriesnedobra