Nafúknuté brucho môže spôsobiť aj rýchle jedenie.
Foto: Shutterstock
#Madam EVA

Trápi vás nafúknuté brucho? Skúste pár drobných zmien, budete sa cítiť ako znovuzrodená!

Nafúknuté brucho môže spôsobiť aj rýchle jedenie.
Foto: Shutterstock
#Madam EVA

Trápi vás nafúknuté brucho? Skúste pár drobných zmien, budete sa cítiť ako znovuzrodená!

12.11. 2019 12:10 Každá z nás, ktorú pravidelne trápi nafúknuté bruško vie, že nejde len o estetickú záležitosť a nepohodu ale z času na čas aj bolestivé kŕče. Čo stojí za týmto problémom?

S pravidelným pocitom nafúknutého brucha podľa odhadov bojuje zhruba každá piata z nás. K príčinám patrí napríklad nezistená potravina alergia alebo pokojne aj stres. Na našom jedálničku sa však často objavujú aj jedlá, ktoré sú veľmi častým spúšťačom tohto problému a preto ak plánujeme zažiariť v priliehavom outfite, minimálne deň predtým by sme sa im mali vyhnúť.

Fazuľa
Zdroj: Shutterstock

1. Strukoviny
Najmä pre vegánov a vegetariánov sa stali obľúbeným zdrojom bielkovín. Mnoho z nich však obsahuje veľké množstvo oligosacharidov, ktoré spôsobujú nafukovanie. Kým fazuľa patrí k najčastejším spúšťačom, quinoa je k naším bruškám omnoho šetrnejšia a obsah bielkovín v nej je rovnako vysoký.

Karfiol
Zdroj: Northfoto

2. Karfiol&brokolica
Mnoho z nás si obe spomínané zeleniny zamilovalo ako prílohy k mäsu alebo tofu, najmä pre ich nízky obsah kalórií. Taktiež ako strukoviny však obsahujú veľa oligosacharidov a preto vo väčšom množstve tiež môžu spôsobiť nafukovanie. Lepšiu službu nám urobí napríklad uhorkový šalát, ktorý by mal prejavy zmierniť.

autor:  Dominika Nová
Diskusia  ()

Video

Diskusia
#evahriesnedobra