Ilustračné foto.
Foto: Eva
#Krása

Športujte pod holým nebom

Ilustračné foto.
Foto: Eva
#Krása

Športujte pod holým nebom

30.6. 2009 10:00 Vaše telo túži po pohybe, svetle a vzduchu. Vylezte z tmavej nory a užite si atraktívne letné aktivity.

Slnko je k nám konečne štedré, povieva vlažný vetrík a cvrčky vyhrávajú ostošesť... Ideálna príležitosť sedieť od rána do večera vonku a vychutnávať si letnú romantiku. Aby vás to sedenie nezačalo nudiť, spestrite si dni rekreačným športom. Pri pohybe sa vylučujú hormóny šťastia endorfíny, ktoré vyvolávajú príjemné pocity a chránia organizmus pred negatívnymi účinkami stresu. Cvičenie pod holým nebom je oveľa účinnejšie a prospešnejšie ako tréning medzi štyrmi stenami – slnko a čerstvý vzduch znásobujú tvorbu šťastných hormónov a dostatočné zásobovanie tela kyslíkom oživuje pamäť i myslenie, urýchľuje všetky životne dôležité procesy v tele od trávenia cez vstrebávanie živín až po vylučovanie, obnovuje krv, znižuje únavu a zaháňa bolesti. Odmenou za pravidelné šantenie na čerstvom vzduchu vám bude skvelá kondička, pevné svalstvo, výborná pohyblivosť kĺbov, psychická pohoda a pocit, že svet je gombička!

Korčuľovanie bez ľadu

Nečakajte, kým udrú mrazy a jazero za mestom pokryje hrubá vrstva ľadu. V in-line korčuliach sa môžete preháňať celé leto.

Dôvod: Už po niekoľkých tréningoch objavíte na svojom tele sexi prdelku, za ktorou budú otáčať hlavu príslušníci mužského pokolenia, vďaka čomu dosiahne vaše sebavedomie nevídané vesmírne výšky. Zmenu k lepšiemu čakajte aj na vnútornej a vonkajšej strane stehien, lýtkach a brušku. Váš motor zožerie pri inline rovnaký počet joulov ako pri behu, ale nezaťaží kĺby.

Ako na to: Ak ste ešte nemali tú česť, začnite s pokorou. Ono sa to nezdá, ale pád na tvrdú matičku zem či zrážka s protiidúcim šialencom na kolieskach hrozí za každým rohom. Aj pre tie najskúsenejšie macherky odporúčame aspoň chrániče na lakte a kolená.

Výdaj energie: 2 000 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 71 g za hodinu

Na dvoch kolesách

Niet nad rýchlu jazdu s vetrom vo vlasoch. Vašej fantázii sa medze nekladú, takže si pokojne vychutnajte ilúziu, že ste majiteľkou toho najlepšieho kabrioletu na svete... pre istotu sa s ním však nikomu nechváľte, lebo by ste mohli zvyšok leta stráviť na psychiatrickej klinike :-).

Dôvod: Bicykel sa zahrá s vaším telom najmä od pása nadol. Vyformovaný zadok, stehná i lýtka sa zídu každému, ale pre záujemkyne o vyváženie ešte jedna rada – keď budete míňať jazero, určite sa pri ňom zastavte, schlaďte sa plávaním a na záver si dajte zopár brušákov.

Ako na to: Svoj nový kabriolet zabiehajte postupne a spočiatku sa vydávajte na kratšie trasy. Ak vás láka jazda po nekonečnej rovine, investujte do cestného bicykla, milovníčkam kľučkovania pomedzi stromy sa zíde horská mašina, a kto sa nevie rozhodnúť, nech si vyberie trekkingový stroj, ktorý zvládne cestu aj náročnejší terén.

Výdaj energie: 2 200 kJ pri tempe 20 km za hodinu, Úbytok tuku: 79 g za hodinu

Útek z reality

Naštartujte sa a bežte, kde len chcete. Aby ste si chvíľu slobody vychutnali naplno a s čistou hlavou, nechajte doma všetky problémy, všetkých mužov i všetky deti. Povoleným spoločníkom je iba pes.

Dôvod: Beh prospieva imunite, posilňuje srdce (aj u ľudí „bez srdca“), zlepšuje vytrvalosť, ultrarýchlo odbúrava tukové vankúše, zvyšuje koncentráciu, je lepší než všetky prášky na spanie, zmierňuje príznaky starnutia a v pokluse si vynikajúco zarelaxuje aj vaša duša.

Ako na to: Oblečte si čokoľvek, ale pozor na to, čo si dáte na nohy. Len kvalitná obuv dokáže ochrániť telo pred následkami dopadu na tvrdý povrch, takže pri nákupe buďte veľkorysá. Nemusíte klusať hodinu denne, stačí dbať na pravidelnosť.

Výdaj energie: až 3 350 kJ za hodinu pri stredne rýchlom tempe, Úbytok tuku: 120 g za hodinu

Nech to má švih

Oprášte spomienky na staré časy a bez hanby vytiahnite ten špagát s drevenými rúčkami... švihadlo je opäť v móde!

Dôvod: Skákanie je zábavné a mimoriadne zdravé. Formuje najmä nohy, ale do činnosti zapája i svaly rúk, brucha a hrudníka. Stačí skackať v rytme, kombinovať rôzne techniky a striedať rýchlosti. Jedna noha, obe nohy, medziskoky, dvojšvihy, vajíčko... a trénovanejšie si môžu dať aj celú „škôlku“.

Ako na to: Určite nebudete potrebovať kilometrovú šnúru na bielizeň. Správnu dĺžku si vyberiete tak, že sa postavíte na stred švihadla a napnete ho – rúčky by mali siahať po stred hrudníka. Keď sa chcete vyhnúť zamotaniu, neskáčte v príliš voľnom oblečení.

Výdaj energie: 2 800 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 100 g za hodinu

Pre vodné živly

Ponorte sa do jazera a schlaďte si horúcu hlavu preplávaním z jedného brehu na druhý a späť. Keď vás brázdenie vody chytí za srdce, môžete ho opakovať aj donekonečna a nikdy sa nespotíte.

Dôvod: Plávanie je perfektná zoštíhľujúca „tabletka“, posilňuje všetky svalové skupiny a dokonale uvoľňuje telo. Prúd vody jemne masíruje pokožku a podporuje tok lymfy. Neoceniteľným plusom tejto pohybovej aktivity je šetrnosť k chrbtici a ku kĺbom.

Ako na to: Aby malo vaše trepotanie rukami a nohami nejaké účinky, skúste vydržať aspoň desať minút v kuse, a to jedným plaveckým štýlom. Ak dostanete po výjazde na breh neodolateľnú chuť „zošrotovať“ celý stánok s občerstvením, kroťte sa. Ľahko sa môže stať, že prijmete viac joulov, než ste nechali vo vode.

Výdaj energie: 2 200 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 79 g za hodinu

Potulky prírodou

Výmena lavičiek v mestskom parku za brodenie sa krížom -krážom nespútanou divočinou je viac ako dobrý obchod.

Dôvod: Upokojujúci šum lesa, koncert vtákov, cvrčkov či pohľad až na dno priezračného potoka je v dnešnej dobe nezabudnuteľný zážitok. A keďže turistika má okrem relaxácie aj poznávací význam, pri troche šťastia môžete na vlastné oči vidieť lesné jahody, maliny či černice a okúsiť ich sladučkú chuť.

Ako na to: Nezostávajte len pri krátkych výletoch s batohom na chrbte. Zásobte sa kompasmi, mapami a naberte odvahu aj na viacdenné putovania, výstupy na vrcholy či turistické zrazy pod stanom.

Výdaj energie: 1 400 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 50 g za hodinu

S raketou v ruke

Hoci udieranie do „operenej loptičky“ vyzerá na prvý pohľad jednoducho, môže vám dať poriadne do tela. Keď sa zdvihne vietor, je lepšie to vzdať...

Dôvod: Naháňanie košíčka zlepšuje kondičku, postreh i schopnosť predvídať situácie. Vedeli to už starovekí Číňania, Gréci, Inkovia či Aztékovia a predbiehali sa v tom, kto bude mať krajšiu raketu zdobenú zlatom. Ak sa budete chcieť ukázať pred susedom, dajte si ju pozlátiť aj vy .

Ako na to: Kým squash vyžaduje istú dávku majstrovstva, pri bedmintone komplexy mať nebudete, pretože „loptička“ lieta pomaly. Dokonca ani profesionálnymi pravidlami sa nemusíte riadiť – dobre sa zabavíte i bez siete a na ktorejkoľvek lúke.

Výdaj energie: 1 700 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 61 g za hodinu

Samý piesok

Nie je nič krajšie ako slnkom zaliata pláž, jemný piesok, sieť, lopta a ladné pohyby opálených tiel. Zapojte sa do hry!

Dôvod: Kompletná a účinná posilňovačka. Behanie po piesku, smečovanie a „bagrovanie“ vytvorí kropaje potu aj na čele trénovaného profesionála. Keď patríte k mľandravejším pozemšťanom, pripravte sa na poriadnu zaberačku.

Ako na to: Za plážovým volejbalom nemusíte ísť až k moru, pieskové kurty nájdete i u nás. Užívajte si pieskovú masáž chodidiel čo najčastejšie.

Výdaj energie: 1 200 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 43 g za hodinu

Letné lyžovanie

Padať do vodných vĺn je mäkšie než obíjať si telo na zamrznutom snehu. Napriek tomu by ani tie najskúsenejšie lyžiarky nemali vyskakovať privysoko.

Dôvod: Voda je zradná. Keď sa čo i len chvíľu nesústredíte na napnuté paže, mierne pokrčené kolená a spevnené brušné svaly, stratíte rovnováhu a pád je istý. V takomto prípade sa okamžite vzdajte lana, inak sa môžete zraniť.

Ako na to: Ak patríte k nováčikom, nezaveste sa rovno za motorový čln – najlepšou školou je vlek. Okrem toho by ste sa mali vyzbrojiť trpezlivosťou, pretože počas jednej jazdy sa lyžovať na vodnej hladine ešte nikto nenaučil.

Výdaj energie: 2 100 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 75 g za hodinu

V sedle tátoša

Toto ušľachtilé zviera pôsobí na človeka neskutočne pozitívne a dokáže uzdraviť telo i dušu. Všetci do sedla!

Dôvod: Jazda na koni prospieva celému pohybovému systému a pomáha liečiť nesprávne držanie tela. Rytmické cválanie pozitívne ovplyvňuje psychiku, posilňuje sebavedomie, odbúrava úzkosť, zaháňa pocity sklamania a osamelosti, tlmí agresivitu i hyperaktivitu.

Ako na to: Keď si vyberiete za svojho „lekára“ koňa, mali by ste si naňho vyskočiť aspoň dvakrát týždenne na 20 minút. Pre zdravé, šťastné a spokojné ženy neexistuje žiadny predpis.

Výdaj energie: 2 400 kJ za hodinu, Úbytok tuku: 86 g za hodinu

Diskusia  ()

Video

Diskusia
#evahriesnedobra