Archív
Foto: Eva
#Krása

Prvá lekcia: Tvarovanie kriviek

Archív
Foto: Eva
#Krása

Prvá lekcia: Tvarovanie kriviek

23.5. 2009 14:00 Skôr než sa na vás zosype leto, absolvujte rýchlokurz tvarovania kriviek. Je ľahký, zábavný a trvá iba dva týždne.

Aby sa tento rok za vašimi plavkami obzreli naozaj všetci, nebolo by na škodu postaviť sa čo najskôr pred zrkadlo, rozsvietiť svetlo a skontrolovať, čo narobila s telom pani zima. Keď je také, ako bývalo, nemusíte čítať ďalej. Ak zistíte, že ani jarné slnko neroztopilo tukové záveje, pustite sa do práce. Bez nadávok, bez frflania, bez výčitiek. Rýchlokurz tvarovania kriviek s PhDr. Katarínou Skybovou z Inštitútu redukcie a prevencie nadváhy Kompliment® sa práve začína...

PRVÁ LEKCIA

Základné informácie
Hoci vedci intenzívne hľadajú magickú metódu na redukciu hmotnosti, zatiaľ neprišli na nič geniálne, takže stále zostáva v platnosti staré známe pravidlo. „Jediné, čo pri chudnutí naozaj platí, je dlhodobá negatívna energetická bilancia. To znamená, že by sme mali prijať menej energie, než naše telo potrebuje. Vďaka tomu sa energia potrebná na fungovanie organizmu začne uvoľňovať z tukových zásob,“ vysvetľuje odborníčka. A to sa podľa nej dá docieliť jedine úpravou každodenného menu a pravidelným pohybom. Bez týchto krokov nezaberú ani zázračné tabletky, nápoje či spaľovače tukov. A možno vás potešíme informáciou, že do nich ani nemusíte investovať. „Na zhodenie kilogramu tuku potrebujeme spáliť 25- až 30-tisíc kJ. Takýto vysoký defi cit sa dá dosiahnuť iba zmenou životosprávy. Pri správne zostavenom redukčnom režime človek nepotrebuje doplnky výživy ani iné podporné prostriedky.“

Prvý krok na ceste za štíhlejšou postavou je jednoduchý – správajte sa tak, ako keby ste „nemali na chlieb“, teda prestaňte jesť chlieb a pečivo vo veľkých množstvách. Keď budete v hypermarkete meditovať nad bielym a celozrnným kusom, určite si šupnite do košíka ten tmavší. Obsahuje komplexné polysacharidy a vlákninu, ktoré sa vám pri chudnutí zídu viac. Na zakázanej listine by sa mali ocitnúť i všetky sladkosti, sušienky, kornfl eksy, pufované chlebíky, biela ryža, zemiaky, cestoviny z bielej múky, sušené ovocie, džúsy, kompóty, marmelády, cukor a med. Majú vysoký glykemický index, čo v preklade znamená, že neskutočne rýchlo dvíhajú hladinu krvného cukru. „Čím prudšie sa zvyšuje, tým je to pre chudnutie horšie. V krátkom čase sa v tele vyplaví veľa inzulínu, ktorý podporuje ukladanie tuku. Zložené cukry, takzvané polysacharidy, sa trávia pomalšie, a preto sa aj energia z nich uvoľňuje postupne a hladina krvného cukru sa zvyšuje pozvoľne.“ Okrem toho si dávajte pozor na potraviny s vysokým obsahom tuku, pretože pri tvarovaní postavy narobia viac škody než osohu.

Diskusia  ()

Video

Diskusia
#evahriesnedobra