Foto: Tomáš Thurzo
#Móda

Jacquemus, senzácia internetu: Zamilujte sa aj vy!

Foto: Tomáš Thurzo
#Móda

Jacquemus, senzácia internetu: Zamilujte sa aj vy!

3.12. 2021 14:27 Francúzska značka, ktorá za posledné roky dokáže každú sezónu rozbiť Instagram, si svoj hype naozaj zaslúži. Do luxusnej módy totiž zaviala tak potrebný svieži vietor.

TIP: Jednu z ikon dielne Jacquemus , mini zelenú koženú kabelku Le Pitchou, nájdete aj v tohtoročnom EVA Charity Bazaar. Je symbolom všetkého, čo svet na Jacquemus miluje. Oživí monochromatické outfity, môžete ju nosiť na množstvo spôsobov a navyše prispejete na dobrú vec! 

Z FARMY V PROVENCE DO ŠATNÍKA BEYONCÉ

Možno ste v roku 2019 zachytili virálnu prehliadku uprostred levanduľového poľa v Provence. Nebolo to to jediné z dielne Jacquemus, čo sa šírilo sociálnymi sieťami rýchlosťou blesku, a nebola to ani náhoda. Dizajnér, ktorý za značkou stojí, Simon Porte Jacquemus, totiž pochádza práve z tohto regiónu. Z malej provensálskej farmy jeho cesta viedla priamo k založeniu vlastnej značky a onedlho ako najmladší dizajnér v histórii predviedol kolekciu priamo na parížskom fashion weeku. 

Mini kabelky Le Petit Chiquito
Zdroj: Instagram/jacquemus

Za krátkych päť rokov nastal zásadný zlom.  Značka uviedla"Le Grand Chapeau Bomba", obrovský slamený klobúk,  o niečo neskôr nasledovaný miniatúrnou kabelkou "Le Petit Chiquito", a aj jej väčším a praktickejším súrodencom "Le Chiquito".  Výrazné, groteskné a originálne kúsky fashion nadšenci čoskoro rozšírili medzi širšiu verejnosť. Fotografované boli v rukách celebrít najväšieho kalibru ako Rihanny a Beyoncé a následne sa stali povinnou jazdou fashion blogeriek. Fast fashion reťazce sa do pár týždňov len tak hemžili duplikátmi, čo je často poznávacím znakom toho, že kúsok sa stal trendom. Ceny o čosi prístupnejšie než tie, v ktorých sa pohybujú luxusné značky, z tohto cool mena spravili vstupné dvere do dizajnérskeho sveta pre väčšie množstvo fanúšikov. A tak ste mohli jednoduchou a fotogenickou drobnosťou zrazu povýšiť každý outfit a pritom nezbankrotovať.

Jacquemus SS21
Zdroj: Jacquemus

Jacquemus eufóriu nenechal vyprchať a nadviazal na ňu svojim vlastným mikrosvetom. Spravil zo seba značku životného štýlu. Prehliadky v atmosférických poliach, estetický Instagram, ktorý pôsobí viac ako moodboard než firemný profil... No a v neposlednom rade ikonické kúsky s vlastným podpisom, ktorý sa nebojí byť iný. Čo sa šíri, to uspeje. To uznáva aj sám Simon a uvedomuje si, aké strategické je byť hitom sociálnych médií. Jeho stratégia vychádza. Zisky spoločnosti sa každý rok zdvojnásobujú.